Altijd fijn om je kennis in te kunnen zetten voor mensen die die kennis missen.
Zaterdag kreeg ik een appje om hulp. Het was een Warnser die ik eerder ook al eens had geholpen. Voor de persoon in kwestie een serieus probleem. Hij had een nieuw tablet en slaagde er maar niet in om de ING bank app te installeren. Telefonische hulp van ING Leeuwarden kreeg hij niet, de verbinding werd zelfs verbroken. We maakten een afspraak en tien minuten later kon hij in de gewenste app inloggen.
Ontwikkelingen in de IT (waaronder computers, tablets en smartphones) gaan razendsnel. Het is door mijn 40 jarige ervaring dat ik nog mee kom in die wereld. Veel mensen zijn niet opgegroeid met computers maar worden nu gedwongen door de huidige maatschappij. Terugvallen op mensen die die kennis hebben is geen schande, om hulp vragen (welke hulp dan ook) ook niet!
Zelfs in een dorp als Warns is er een enorm potentieel waar (nog) geen gebruik van gemaakt wordt. Naast het uitvoeren van een al dan niet zelf gekozen beroep heeft iedereen interesses en hobby’s. Vaak zijn daarin vaardigheden ontwikkeld die in het beroep niet van toepassing zijn, maar goud waard kunnen zijn voor de gemeenschap. Denk er eens over na of dat in je eigen situatie van toepassing is. En of je daar wat mee wilt doen. Neem dan eens contact op met Dorpsbelang, wie weet wat we kunnen doen samen.
Niets is zo bevredigend om iets voor je medemens te doen. Ik deed dat jarenlang betaald maar nu steeds meer met gesloten beurs. Is het een redelijke klus dan accepteer ik wel de aangeboden vergoeding. In dit geval, tien minuten met de ING stoeien natuurlijk niet. De opluchting en dankbaarheid op zijn gezicht was genoeg.
Henk Struik
Voorzitter Dorpsbelang Warns